Forsta stoppet: Singapore

Yes antligen framme! Efter en mycket lang resa ar man har, men har knappt fattat det an. Jag, Malin och Tammy brannde ivag till Uppsala pa torsdagen, det var en rolig resa. Speciellt roligt var det nar det var ett lik pa vagen och massa skator satt och at pa det och dem idioterna vagrade flytta pa sig nar vi kom med bilen. Sen akte vi for att hamta Krille och Per pa Statoil men det var tydligen fel Statoil och killen i kassan blev ledsen nar vi fragade om det fanns ett annat Statoil i narheten.

Efter att ha fatt ett nervost sammanbrott pa onsdagen (packade vaskan klockan 23), gick resan till Singapore forvanansvart bra! Forst flog vi till en av mina favvostader London! Vinkade glatt till Big Ben och London Eye fran planet. Pa flygplatsen var det lite kaos, Robert och Krille hade saklart flytande vatska i deras handbagage trots att jag varnat dem! Jag har ju faktiskt vart med om det har forut men sjalvklart lyssnade dem inte. Robert och Krille gick for att checka in sitt handbagage och jag och Per satt och vantade. Och vantade. Och vantade... Vi hade ju lixom 4, 5 timmar pa oss till flyget till Singapore avgick. Tillslut orkade vi inte vanta pa dem sa vi gick runt pa Heathrow och chilla lite, drack lite vodka. Vodka killen var rolig, han fraga Per hur gammal han va och det tog typ 10 sekunder eller mer (jag overdriver inte) for per att fa fram hur gammal han va haha. Vodka killen garva och nar han fick reda pa att vi var fran Sverige sa var det tydligen landet som bestod av Vodka and women. Sen gick jag och Per och fika lite pa Starbucks, yaaaaaay, och sen tillslut kom Krille och Robert.

Flygresan till Singapore var ganska lang, tror det var 14 eller 12 timmar, men det var superschysst plan vi akte med! Man hade en liten TV skarm pa satet framfor sig och dem visa massa bra filmer som Pirates of the carribean 2, My super ex-girlfriend, The Fast and the Furious 3. Sag pa The fast and the furious 3 ganger. Det var ju jattebra...eller jag vet inte hahahah. Men filmen utspelades i Tokyo sa man fick in lite Asian feeling! Forsokte sova hela resan och det gick ganska bra, sov en hel del.

Framme i Singapore var klockan 18:00 nar vi anlande sa efter att ha hamtat allt bagage och kollat efter ett schysst hostel tog vi en taxi dit. Forsta intrycket var  Wow! Hoga skyskrapor overallt, massa neonskyltar...thats the way i like it! Hostelet var helt okey! Vaknade for inte sa lange sen men har redan hunnit ata lite frukost och sen ahr jag duschat oxa. Det finns inga kackerlackor har och det ar ganska fresh faktiskt! VI delar rum med nan Malaysia-kille och nan kille som kom hem sent och verkade helt dod imorse. Idag vet jag inte vad det blir, funderade pa att kanske kolla in lite sevardheter! Kankse dra till Sentosa Island who knows.

Ha det fint dar hemma, chio!


Kommentarer
Postat av: lovisan

åååh mirre ! shet, jag är helt sjukt avundsjuk, bli inte förvånad om jag hoppar av skolan och kommer ner med nästa plan =) ta hand om dig, det suger här hemma. massa skitblasksnö överallt så du behöver inte längta hem än på ett låååångt tag. PUSS

Postat av: Tove

Fan vad härligt! Hoppas att du kommer att ha det skitbra där :D

2006-11-04 @ 13:56:16
URL: http://t900918.blogg.se
Postat av: Anna

Miss ya baby! Jobbet är så grymt tråkigt nu när du inte är kvar... Vet inte hur jag ska klara att vara kvar. Kom på det när jag tog en av våra obligatoriska trippar runt hela Kupolen... Tur att du har det bra i alla fall! Vi får väl se om jag kommer efter... Puss!

2006-11-04 @ 19:08:52
Postat av: Tammy

vad duktig du är som bloggat på en gång :D

2006-11-04 @ 19:42:08
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Mamma

Härligt! Det låter bra. Kul att höra från dig. Nu har jag också lagt upp msn. Glöm inte att kolla efter mobiltelefon i Singapor. Kolla om alla länders SIM-kort går i den innan du köper. Pusssar

2006-11-04 @ 19:47:37
Postat av: My

Fyfan vad underbart Miranda! Jag är så stolt över dig som verkligen fixade det här!

Jag vill till singapore!!

2006-11-05 @ 12:02:13
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: Erika

Hej vännen! Vad skönt att höra att allt gått bra! Är avundsjuk på dig, jag vill oxå resa.. Om 2 år då ska vi ut och utforska världen! Du får göra lite research innan :P ta hand om dig nu! puss o kram

2006-11-05 @ 19:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback