Im a bartender yes I am

Jag alskar att vara en bartender!

Att jobba pa Globe gar riktigt bra nu! Har inte gjort nagra mer misstag och jag ar grym pa att leverera en Quick Fuck nu! By the way, det ar en shot och inget annat hahaha! Det ar Midori och Baileys i den, man haller forst i 3/4 Midori och sen pa toppen ska det vara Baileys, och det far inte blandas sa man maste halla jatteforsiktigt. I borjan sog jag pa det men nu ar jag riktigt grym faktiskt! Sen har jag lart mig varsta tricket nar man ska gora en Vodka Redbull. Snart kan jag sakert borja kasta flaskor och ha mig dar bakom baren haha! Det som ar riktigt schysst med att vara bartender ar att man far en del dricks. Man far ungefar 14 dollar i dricks varje kvall och det ar riktigt schysst! Da slipper man spendera massa pengar fran kontot pa mat och sant dar for man har alltid pengar pa sig. Sen traffar man roligt folk, speciellt dem som jobbar i baren ar riktigt roliga! Borjar bli bra polers me dem nu. Sen nar man har rast gar man ut och javlas lite med dem stora biffiga vakterna, alltid skoj.

Nu har det gatt en vecka sen grabbarna akt ivag. Saknar dem saklart ibland men maste saga att det ar skont att vara ensam. Ibland kan det vara riktigt pafrestande att umgas med sa manga hela tiden. Jag och Kirsty en del nu, kul att vara med en tjejkompis. Kirsty ar den dar skottska tjejen jag bor med! Har ju umgatts me killar ganska mycket och jag maste erkanna att man blev ganska grabbig pa natt satt haha. Men nu bor jag i en female dorm sa ganska skont att vara tjejig och kunna prata om klader och smink. Trodde inte det skulle va kul och bo i en female dorm men det ar kanon! Jag och Kirsty bor i samma rum och det kommer ju nya tjejer varje dag sa man traffar en hel del folk. Igar var det en gammal tant fran Sverige som bodde i samma rum som oss och hon var ascool! Hon var 83 ar gammal och var pa en resa jorden runt. Hon hade redan vart i Vietnam och Australien, sa idag skulle hon till San Fransisco. Igar hade hon rejalt otur dock, hon raka snubbla pa natt som lag pa marken och ramla ner me huvudet forst i asfalten sa hon fick en stor bula precis ovanfor ogonbrynet och blodde rejalt! Jag var "The knight in shining armor" och kom och hjalpte henne och prata svenska me henne och sadar. Men hon var en tuff tant och brydde sig inte sa mycket om sin skada, hon var helt lugn. Imorse madde hon prima igen och hon gav oss lite saker hon inte behovde, bland annat en gul blus (awful haha men kunde inte saga nej), en bok me varmlandska sagor, nan hudkram och en tom resvaska. So sweet!

I helgen har jag ledigt vilket ar riktigt skont. Har jobbat 3 kvallar i rad nu och det tar pa en mer an vad man tror. Kineserna firar nyar nu sa ikvall ar Albert Park fylld med massa lampor. Jag och Kirsty var upp dar idag och kolla lite och det ar helt galet vad mycket lampor det ar. Ska dit ikvall och kolla, ser nog coolt ut nar det blir morkt.

What else....hmmm..... ah jag vet inte! puss





miriwithfriends

Det har en bild tagen i Albert Park, och det var faktiskt var sista kvall tillsammans. Sista kvallen me ganget!
Miss you

Kommentarer
Postat av: lovisan

oooh fan vad kul det var att snacka med dig igår =) längtar som ett svin till australien och vårat lella äventyr =)=)

Postat av: Celly

Hohoho quick fuck minsann? Ohohohohohohohoho *animeskratt*
Härligt att du träffat en tjejkompis, det måste vara ganska skönt ^^ *puss och kram från din storasyster* SAKNAR DIG T_T

2007-03-05 @ 12:53:19
Postat av: Per

Du verkar ha det riktigt bra du. Forstar att kanns skont att fa vara tjej igen. Vi gjorde vart basta dock. Hade nog inte pallat lika lange som ensam kille med tre tjejer, eller det hade jag nog :P

2007-03-06 @ 15:25:34
URL: http://perdal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback