Paihia yiha!

Nu ar jag i en mysig strandstad som heter Paihia! Staden ligger vid det beromda stallet Bay of Islands som alla i Nya Zealand snackar om all the time. Vi bor pa ett schysst hostel nara stranden. Vi ahr snackat en del me en svensk som bor och jobbar pa stallet. Han verkade lite galen, han hade snattat leksaker fran en leksaksaffar med ett fiskespo fran en rulltrappa och blivit nerspoad av ett maori gang. Sweet as bro! Vi hanger pa stranden saklart och min branna ar sa perfekt den kan bli! Im so fresh and so clean clean. Vi har paddlat kayak runt omkring har och jag och Krille hyrde varsin scooter haromdagen och korde runt i trakterna. Det var en skrackupplevelse kan jag saga! Vi skulle aka till ett vattenfall, sweet as bro tankte vi och packade vart pick och pack och drog. Forst korde vi pa asfalt och vagunderlaget var schysst. Men sen......da brot helvetet loss hahaha! Vi kom in pa en lang jakla vag med grusunderlag och dem som kort mycket moppe vet hur kul det ar att kora pa grus! Jag var livradd, tanken att betala 5000kr for att ha kraschat moppen passerade min hjarna minst 123456666 ggr. Men vi tog oss sakta men sakert fram. Jag har aldrig vart sa lycklig nar jag sag en asfalterad vag uppenbara sig efter cirka 45 minuter! Vattenfallet var val inget att hurra for direkt men whatever.

Kanns kul att ha borjat pa varan officiella roadtrip nu! Idag satt vi och gjorde upp en plan och det ska bli sa jakla kul. Vi kommer se sa mycket coola grejer och jag har bestamt mig for att hoppa bungyjump! Nya Zealand ar ju bungyjumpens land sa det kanns nastan som ett maste att gora det nar jag har chansen. Far se om det blir det sista jag gor haha. Hoppas ocksa att Bob klarar av resan! Vi far ge han lite godsaker sa uppfor han sig sakert val.

Fan va sur jag blir! Nan javel snodde min bikini igar, dem snodde aven Roberts och Krilles badbyxor! Vem fan snor en bikini!!! Vi tror att det ar en acklig gubbe som snott det, det var en som bodde pa samma hostel. Han va asacklig och hade stringkallingar pa sig. Calvin Klein stringkallingar!!! EWWWW!  Och sa odlade han eget gras som han rokte hela tiden. Hoppas han dor for att han kvavs av rok.

Idag ska jag ivag pa en boat trip runt omkring har i Bay of Islands! Vi ska sova over pa baten, den ar jattestor. Vi ska aven fiska var egen middag, snorkla, om vi har tur simma med delfiner, paddla lite kayak och gora massa andra roliga grejer. Ska bli intressant. Efter det har drar vi till ett stalle som heter Whangarei. Charles har bott dar i 3 ar for dem som ville veta, skriv upp det. Saknar min lilla kiwiboy men snart far jag traffa han igen. Jag ar ingen san dar gnallunge som inte kan leva om hon inte traffat sin pojkvan pa 2 dagar.

Yes forresten, har kommit pa hur jag ska resa! Jag ar sa lycklig, antligen har resan uppenbarat sig for mig. Den 15de april drar jag till Bangkok for att fira deras nyar i 2 dagar. den 17de drar jag och Krille (kanske Robert) till Bali och stannar dar i mer en vecka for att surfa och ha det det skont! Sen den 29de drar vi till Bangkok igen och den 30de drar vi till London och dar tankte jag och Krille stanna till den 2 maj da varan flygbiljett gar ut. Ska bli riktigt kul! Ser verkligen fram emot Bali, farmor har berattat sa mycket om det och aven nagra av mina kompisar har vart dar och tyckte det var lovely. Ska bli kul att stanna i Auckland me Charles ocksa. Ska ga pa en jobbjakt sen, far se vad det blir hehe. Vi traffa nagra svenskar forra gangen vi va i Auckland som tipsa om massa stallen dar dem alltid sokte anstallda. Jo! Holl ju pa att glomma! I mitten av mars ska jag och Charles dra till Australien i 2 veckor och softa! Han jobbar ju pa ett hostel som ar det storsta i Nya Zealand och da har dem kontakt med massa hostel i Australien sa vi far bo gratis pa olika hostel dem 2 veckorna i Australien sa det blir kul! Vi tankte aka till Gold Coast, Brisbane och sen ner till Sydney. Sen tillbaka till Nya Zealand igen.  Sen i host drar jag nog ivag igen till Australien!

Nu maste jag dra! Puss pa er som vanligt och jag saknar er darhemma! Men vi ses i maaaaaaaj! Love ya!

Kommentarer
Postat av: Tammy

snodde nån era badkläder?? Vilka sjuka jävlar, vad fan ska nån med dom till? Var det en stor förlust?
jag börjar skolan på tis, det är ett helvete.
du kommer aldrig överleva bungyjumpen, haha!
puss

Postat av: You know you love me

Älkskling, du lever mitt drömliv. Jag kommer!!!

2007-01-07 @ 03:25:14
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: lovisan

oooh du åker hem på min födelsedag !! vilken perfekt födelsedagspresent ! wiho =)=)

2007-01-07 @ 11:12:20
URL: http://loisan.blogg.se
Postat av: Erika

åhh.. du lever mitt dröm liv med! själv så har jag snart slut på lov och vardagen smyger sig in.. piss.. kommer snart med på era äventyr! puss

2007-01-08 @ 12:21:18
Postat av: Anna

Miraaanda, jag saknar dig massamegamycket :(

2007-01-08 @ 13:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback