Im doomed next to Mount Doom!

Nu ar vi i den underbara staden Taopo. Det ar sa vackert, svart att beskriva! Staden ligger precis vid en sjo som heter Lake Taopo, Nya Zealands storsta sjo. Vattnet ar kristallklart och i bakgrunden kan man se ett maktigt berg uppenbara sig! Lite sno pa toppen, moln som kringlar sig runt, det ser riktigt vackert ut. Dessutom sa ar det Mount Doom fran Sagan om ringen! Igar tillbringa vi dagen vid sjon och jag och Per gick ut och bada lite. Helt plotsligt fick jag ett infall att vara nyttig och traningssimma sa jag och Per simma langs stranden en bra bit bort och sen tillbaka. Jag tror att vi va ute runt 45 minuter men Krille och Robert som lag kvar pa stranden sa att det maste max vart 30 minuter. Jag blev aggressiv och sa att det maste ha vart runt 45 minuter iallafall och dem kolla pa mig med minen "lilla gumman, hahaha loser " typ. Jag blev annu aggressivare for jag hatar nar man vet att man har ratt och nan annan inte tror pa en. Sa jag hoppa i vattnet och simma samma stracka bara for att bevisa att jag hade ratt. Och jag hade ratt saklart, det tog 45 minuter. Sa sammanlagt simmade jag i 90 minuter!

Ja en ganska komisk grej hande innan vi gick till sjon. Robert det javla puckot laste in bilnyckalrna i bilen! Jag blev aggressiv, ville sla nan typ. Robert sag ledsen ut och Per och Krille sag ut som fragetecken. Jag gick och kopte knackebrod och satt och at vid bilen medan Robert fick ga och fixa allt. Forst borja killarna snacka om att bryta sig in i bilen, kanske sla in fonstret till och med. Jag sa att dem va dumma i huvudet och sa att dem skulle ga till polisen eller en lassmed eller liknande. Jag och Per satt sen och pratade om allt mojligt brevid Bob pa parkeringen utanfor matafferen och mina flipflops holl pa att smalta sonder och frata upp mina fotter. Men allt ordnade sig. Robert fick paya 45dollar (225kr) och en lassmed kom och oppna upp dorren. Happy ending.

Innan Taopo var vi Rotorua som ar en geyserstad. Det finns geysrar inne i staden och overallt luktar det svavel fran hot springs! Vi akte till en park lite utanfor staden och kolla pa en superstor geyser som spruta ut en fontan pa 10-15 meter och sen gick vi runt och kolla pa massa andra coola grejer som kratrar, vattenhal med kokande vatten som var piggelin gront, ja lite allt mojligt. Jag ville bada dar! Men om jag skulle hoppa ner dar skulle jag nog se ut som Super Mario nar han hoppar pa lava, han tar sig pa stjarten och flyger runt i luften som en galning och skriker natt i stil me "whohoooooooooo!".

Idag skulle vi egentligen ga en vandring pa 6 timmar men det regnar sa det blev installt. Haller tummarna pa battre vader imorrn! Vandringen ar en stig som leder till Mount Doom. Ar grymt sugen pa att se det berget i narbild! Men nu nar det regnar ar det ganska trakigt, far mest sitta och hanga pa hostelet. Natt jag ser fram emot ar torsdag for da aker vi till Auckland och jag far traffa min heta kiwiboy!! Tammy ar varldens roligaste och sager att hon kan tanka sig att hana r bra i sangen for att han ar en infoding!! Jag holl pa att do av skratt. Han ar ingen infoding kan jag tillagga. Pa fredag ar det en annan grej som jag langtar sjukt mycket efter! Big Day Out!!! Jag ska va aspackad klockan 11 pa morgonen da det startar, blir kul. Jag och min Napoleon Dynamite t-shirt ska rocka loss som fan.

jahapp, skulle kunna skriva tusen saker mer men tiden tickar ivag.....see ya! Sweet as!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men du... vad serious du är då - simmar till och med motion där borta! Men det låter riktigt skönt... Det skulle jag också vilja göra! :D låter hur skönt som helst, hellre det än i en liten skruttig simhall... Miss ya sugar! puss

2007-01-16 @ 09:59:22
Postat av: Tammyyy

klart han är en inföding! hahaha! fan vad kul ni kommer ha på fredag. Ska killarna också med? hänga med tjuven? STOPPA TJUVEN! oj vad kul allt blev... sitter i fotostudion i skolan på en kompis laptop, wehehe.
love you, buh bye beutiful

2007-01-16 @ 11:12:27
Postat av: You know you love me

Ååhhh Miranda!! Jag ska svara på ditt mail!

I wanna party with you!

Postat av: Erika

Åhh! är sjukt avundsjuk på dig mirre! vill oxå simma i havet och se på sagan om ringet- berget! Men i kväll missar du i af en tjej kväll med film och girl-talks så jag hoppar att du längtar hem till oss lite i af:) ska svara på ditt mail asap.. puss

2007-01-17 @ 09:24:42
Postat av: lovisan

ooooh fan vad läcket ! jag vill också vandra i sagan om ringen bergen !! oooh, du skulle ha varit med ikväll. jag tammy och erika ska kolla på O.C. Nu är det fan dags att komma hem snart ! snön har typ smält bort igen och det är värsta varmt när solen skiner =)=) föressten kom svaret på ditt mail som jag skickade fram ? puss

2007-01-17 @ 12:51:05
URL: http://loisan.blogg.se
Postat av: Tammy T

http://blacksheepthemovie.com/

kolla in den där länken, det är en skräckfilm från NZ du MÅSTE se :D

2007-01-18 @ 18:55:05
URL: http://tammy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback