God jul och Gott nytt javla ar!!!!

Okej, julafton och nyar har passerat nu men skit i det, ni maste hora vad som hant saklart!

Alltsa...den har julen har verkligen vart annorlunda! Jag trodde forst att det skulle bli ett fiasko. Inget riktigt julbord, ingen familj, ingen Kalle Anka....men jag maste saga att vi fixade det riktigt bra! Hela dagen gick at till att laga mat, forst nu inser jag varfor foraldrar kanner julstress! Det tar verkligen langre tid an vad man tror. Jag hade till ansvar att ta hand om kottbullarna och sen bakade jag moster Guns supergoda julbrod. Alla ingredienser finns inte har i Nya Zealand men jag maste saga att maten jag laga va utsooookt! Kottbullarna smakade typ exakt som farmors! Nu har kottbullsarvet gatt vidare haha. Brodet blev gott det med. Ja vi slog till pa stort och det var lange sen man at sa mycekt mat. En kul overraskning var att vi hittade ABBAS sill pa en matbutik har i narheten! Sa klockrent! Det enda som var lite av ett fiasko var julgroten. Dem har inte grotris har sa vi tog natt liknande som inte smakade lika gott men det fick val duga helt enkelt. Men efter att vi atit massa mat och druckit massa Baileys kom tomten hit och delade ut julklappar. Jag tror tomten va fejk i ar for han var sa porrig. Det var proppat med julklappar under granen, precis som det ska vara. Jag fick en kajalpenna, ett par muffintrosor, en ogonskugga, lappglans, diadem, ett par skor (som jag kopt till mig sjalv och skrivit att dem var fran James Bond, pathetic? I know) orhangen...Har kort pa allt vi fick sa tankte posta det sen nar vi kommer till Auckland. Kvallen avslutades med sanning och konsekvens men vi fick bara ta konsekvens! Vi gjorde helt sjuka grejer hahaha, Robert var tvungen att springa runt ute pa garden i bara kallingar och leta efter katten som bor i vart hus for den var ute, han hade iaf en ficklampa han kunde lysa med. Krille fick lov att ata en hel sked med Vegemite (ett slags klet som smakar som skit som australienarna och kiwisarna alskar) Ehm ja, det var en ganska flummig kvall men valdigt roligt, en julafton man inte glommer iallafall!

Sen pa tisdagen madde lilla Bob bra igen sa vi begav oss av mot da city Auckland! Jag har langtat som bara den, borjade bli lite paranoid av lant livet och alla djur darute. Lamorma har borjade kolla konstigt pa mig nar jag halsade pa...och kycklingarna ville nastan ga till attack nar dem sag mig tror jag. Bilfarden gick bra, men vi fick lov att stanna i ungefar en timme for det var en fet bilolycka som precis intraffat. Tva bilar hade frontalkraschat och nagra hade dott, valdigt obehagligt att aka forbi och se dem kraschade bilarna. Nar vi kommit till Auckland skulle jag traffa Charles men da skriver han ett sms om att han inte kunde komma och jag ville doda han! Jag borjade smida mina planer om att ga och sno en kniv fran koket pa hostelet... Jag gick iallafall och trostat en kebab och var allmant sur, men da skicka han ett nytt sms och sa att han bara skamtat och ville overraska mig men han hitta inte pa mig nanstans hahah det var kul. Det var iallafall sa kul att traffa pa min lilla galning igen! Jag fick julklappar av han den galningen, ett jattefint maori halsband, ett par kustom skor och lite grejer fran bodyshop!! Han skammer verkligen bort mig, sjalv gav jag han en bok med massa svenska fraser och hur du snackar svenska haha. Jag hade askul nar han gick runt och sa "Stoppa tjuven" hela tiden! Det finns en sida dar det star massa nodord som typ Hjalp, stoppa tjuven och sant dar. Jag har mest vart me Charles hela veckan, flummat runt. Vi har verkligen samst humor tillsammans, vi brukar ga runt och lata som spackhuggare hahahahah! Anledningen till det ar for att vi kollade lite pa tv och da var det Radda Willy och Willy later helt stord, alla maste se den filmen.

Juste, igar var det nyarsaftoooooon!!! Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta pa. I Nya Zealand ar man mest pa stranderna och festar pa nyarsafton men eftersom vi var i city fick vi gora det basta av det och kvallen blev riktigt lyckad. Vi slog till pa stort igen och gick och at pa resturang. Vi hade klatt upp oss och jag hade pa mig min guldbakeleseklanning och mina killer shoes. Vi var sa vuxna och bestallde rodvin till varan biff. Sen gick vi till en pub dar nagra svenskar jobba, dem var schyssta. Vid tolvslaget skjuter dem fyrverkerier fran Sky Tower sa vi stod dar och kollade, det var san stamning! Alla bilar tuta och folket tjot! Sen gick vi runt till lite olika stallen och mina skor holl pa att doda mina fotter. Kom pa en sang till dem "These boots are not made for walking, they just look good on me. One of these days these boots are gonna kill me overtime". Den du Linnea hahahha, den kan vi sjunga nar jag kommer hem! Sen pa kvallen traffa jag pa min kiwi galning Charles och det roliga var att jag va langre an han i mina highheels! Ganska kul, kandes lite....annorlunda. Men jag lyssnade pa min visa syster Tammys ord, tank pa Ryan och Marissa i OC! En annan grej som ar bra me Charles, han alskar ocksa OC!!! Ja annars hande inte sa mycket pa kvallen, vi festa me Lisa och Masa pa Globe och sen drog vi hem till Charles och jag satt och spela Lord of the rings 2 pa hans xbox och han lag och sov.

Idag ar sista kvallen i Auckland, imorrn drar vi norrut. Kanns lite trakigt, for jag kommer sakna Charles saklart. Men det kommer bli kul! Jag anpassar mig ganska snabbt som tur ar. Jag funderar mer och mer pa att stanna i Auckland sen och skaffa ett jobb. Idag blev jag riktigt chockad nar Krille kom till rummet och beratta vad som hant i Bangkok pa Khao san road, att det stallet blivit bombat! Jag var ju dar i varas och kanske ska aka dit snart igen men nu vet jag inte. Kandes javligt obehagligt. Jag fattar inte hur man kan satsa pa att doda turister och backpackers, finns inga ord for det.

Tack for alla gott nytt ar halsnings sms jag fatt! Ni ar for sota dar hemma, skicka inga mer for da kommer jag do av hemlangtan! Hahaha nejda, skicka fler sms for sjutton. Ska kolla om jag kan hitta pa lite roliga bilder, puss pa er alla darhemma och gott nytt ar!!!

Holl nastan pa att glomma!! Har kopt en bedarande t-shirt! Den ar vit och sa ar det ett stort hjarta med en pil igenom dar det star Napoleon Dynamite pa, den ar sa het! Den mest bedarande t-shirten i history.

NapoleonJag alskar NapoleonTinaMin van Tinajulbord igenVart goda julbord!JulbordHar sitter vi och ater yum yum julgrotRisgrynsgrot.....nooooootcool grottaEn cool grottaParty pa globeNyar pa Globe!Jag och C vid skytowerJag och Kiwiboy vid SkytowerFagelperspektivEhm ja, nyar pubenFyrverkeri!Coolaste bilden! Fyrverkeri vid skytower!

Kommentarer
Postat av: lovisan

oooh sounds lovely ! men du ger fan i att fastna på nya zeeland för gott ska du veta PUSS

Postat av: Tammy

Åh min älskling du verkar ha det så underbart. Ni ser sjukt fräscha ut på bilderna, jag blir så avis! Napoleon tröjan är det vackraste jag nånsin sett. Du kan stanna i auckland, jag kommer i höst ;)
lots of love!!!

2007-01-01 @ 20:54:42
URL: http://my.blogg.se
Postat av: designer handbags

http://www.desiurl.com/7f54a

2007-03-04 @ 13:27:17
URL: http://www.desiurl.com/7f54a
Postat av: handbags

http://www.desiurl.com/ed859

2007-03-05 @ 19:43:50
URL: http://www.desiurl.com/ed859

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback