Big Day Out!

Igar var jag med om en dag som var som tagen fran himmelriket! Jag var pa Big Day Out, en stor festivaldag har i Nya Zealand med sjukt mycket bra musik!!! Jag vet inte hur jag ska borja skriva om allt haha!!

Dagen borjade med en promenad till Bob som var parkerad hundra ar fran city. Jag hade glomt mina skor i bilen och jag hade inte lust att ha flipflops pa mig. Jag uppskattar mina fotter och vill inte att dem ska ga forlorade. Efter det tog vi taxi till stadion dar festivalen skulle va och det var packat med folk! Har nog aldrig sett sa mycket folk packade tillsammans! Vi gick runt och kolla laget lite, det var flera olika scener dar banden spelade pa. Omradet var en stor stadio som var inhangnad.

Forsta bandet jag kollade pa var Eskimo Joe, ett band fran asutralien som hade en hel del skona latar! Har hort dem ganska myeckt har i Nya Zealand men jag vet inte hur stora dem ar hemma i Sverige. Trummisen var sexig iaf, jag sa det till killarna och dem tyckte jag var stord som vanligt nar jag sager att en kille ar snygg. Saknar tjejerna hahaha! Ni hade forstatt :P Sen efter det skulle jag ivag och kolla pa Bulletproof men ingen annan ville ga med mig sa jag gick sjalv ett tag. Bulletproof skulle spela i ett stort talt och jag visste inte riktigt vad det var for slags band men dem verkade bra. Nar jag kommer dit var det typ psykadelisk rave musik och alla var helt galna och sakert hoga pa party pills! Alla hoppa runt me lysror och jag stod dar me min Napolen Dynamite t-shirt och sag nog helt bortkommen ut! Efter ett tag blev jag nog hog av alla andra och jag stod och flumma runt for mig sjalv som en vilde! Det var askul fastan bandet inte ens borjat spela haha! Det var bara musik som dem hade pa innan bandet kom ut. Men dem var typ 40 minuter forsena och jag var tvungen att ga och koa infor My Chemical Romance sa jag fick lov att ta mig ur mitt trancetillstand och ga mot Blue Stage. Nar jag kommer dit ar jag omringad av emo kids, dem var sa rara. Lyckas iaf traffa pa Krille och Robert bland alla emos och efter det borjade trangslandet. Jag trodde jag skulle do flera ganger den har dagen!! Folk borjade puttas, det var trangt, man drypte svett, andra folk drypte svett, folk luktade illa, flipflops lag pa maraken, koldioxid halten var for hog. Vi lyckades tranga oss riktigt langt fram och nar bandet kom ut blev folk helt javla cp galna och det var inte sa kul att sta dar framme da kan jag lova! Det var bara att hoppa runt me mangden och hoppas pa att man inte skulle tappa skorna. Gerard var i allafall grymt snygg! Mycket snyggare an i musikvideorna. Han hade svart har nu och det passade han battre i an det blonda. Efter ett tag fick vi en riktigt bra plats lite langre bak och da kunde man sta och njuta av musiken. My Chemical Romance var grymt bra live! Riktigt os! Hojdpunkten var saklart The Black Parade nar emokidsen freaka ur. Da tankte jag pa Tammy, My och Tove som alskar My Chemical Romance och jag lovar att jag skrek at er!!!

Efte det har var man ganska dod. Krille och Robert gick ivag pa Kasabian och jag skulle till Lily Allen. Jag at lite mackor som min bedarande Charles hade gett till mig pa morgonen innan jag drog och dem var riktigt goda. Lily Allen var sweet as! Sockersot pa scenen men samtidigt kaxig, vilken kombo. Bandet som backa upp henne var schyssta. Smile spelades och allt man kunde gora var att smila haha va fyndigt. Sen drog jag ivag for att kolla lite pa det engelska bandet Kasabian som har en grym lat, Shoot the runner. Jag stod och hangde lite i bakgrunden och blev attackerad av tjejer fran Schwartskopf (eller hur nu det nu stavas) som gav mig massa gratis harprodukter! Vilken hojdpunkt! Gratis ar alltid bast haha.

Sen var det ivag till Jet! Fan va bra dem var. Are you gonna be my girl var underbar live. Maste ladda ner all musik nar jag kommer hem. Dem var coola pa scenen, sangaren hoppa upp pa trummorna och var lite vild. Sweet. Trangde mig langt fram for att kunna koa till THE KILLERS!!!! The Killers var bandet med stort B, hojdpunkten pa dagen! Och Tammy du har fel, dem var asbra live! Trangde mig langt fram och det blev en deja vu upplevelse fran My Chemical Romance konserten. Man slangdes hej vilt hit och dit och var standigt radd for att tappa skorna. Tog lite kort och gick bakat da jag hitta pa Krille och Robert. Dem lyfte upp mig sa jag sag kanonbra! Man var hyffsat hes efter konserten. Somebody told me och Mr Brightside var hojdpunkterna pa konserten. Alskar Mr Brightside!!!! Sangaren sag ut som en gammal larare jag ahft haha, ganska komiskt! Alskade hans ryckiga handrorelser!

Efter The Killers trangde jag mig fram till Muse! Faaaaan vilket os det var! Dem oppnade med nya laten Kinghts from Cyndonia (natt santdar) och det var stamning. Alskade deras fina dekorationer i bakgrunden, det var plastror som hangde lost. Nar Super Massive Black Hole pumpades ut fran hogtalarna blev man nastan gratfardig.

Svart att saga vilket band av The Killers, My Chemical Romance och Muse som var bast live. My Chemical Romance hade bast kontakt med emopubliken medan The Killers och Muse forsoka klamma in sa mycket latar som mojligt och inte hann prata sa mycket. Kopte i alla fall en vacker The Killers t-shirt, dagen i ara.

Tool skulle borja spela nu men jag var helt slut. Nar Muse var over hade jag sammanlagt statt upp i ungefar 4 timmar!!! Vattnet hade tagit slut for lange sen men man ville inte ga och fylla pa nytt for da skulle man ju forlora sin plats. Tur att man inte svimmade eller natt. Det var ganska laskigt nar folk trangdes sadar. Om man skulle ramla och bli nertrampad skulle det ju inte vara sa lyckat ehe...Men jag hade ju killarna me mig som tog hand om mig :)

Nar vi skulle ta oss ut fran Muse upp till alla matstand och sadar blev jag helt chockad over hur mycket folk som egentligen var pa Big Day Out! Tool var tydligen hojdpunkten pa dagen och alla hade samlats pa stadion som var helt fullproppad. Det tog ungefar tjugo minuter att ta sig fran scenen och upp till standen. Det var riktigt skont att sitta ner, ryggen var helt matt och knana ocksa! Synd att jag missa Tool men jag orkade verkligen inte ga pa dem. Sen kollade vi lite pa Shapeshifter som spela nanskuk mysko musik och sen begav vi oss hem till city. Nar vi kom tillbaka var det en ol som gallde och vi satt och softa nere vid viadukten pa ett schysst stalle som heter Provedor. Jag borja skratta nar Per trodde en Michael Jackson lat var Ghostbuster laten.

Dagen var riktigt lyckad! Har aldrig vart pa en festival sa det var en ny upplevelse. Man ar lite sugen att ga pa Hultsfred nar man kommer hem nu, undrar vilka band som kommer. Nu vill jag hem till min dator och fixa all bra musik jag hort!!! Men jag kan nog vanta tre manader till.

Tammy jag grat nastan av skratt nar jag sag trailern pa Blacksheep!!!!!!

Kommentarer
Postat av: lovisan

oh miranda ! JAG ÄLSKAR MUSE !! fy fan vad avis jag är. känns som att det är det enda jag skriver i dina kommentarer men det är bara för att jag verkligen är avundsjuk på allt du gör ! haha. kom till hultsfred ! jag ska också dit !!!

Postat av: Tammy T

hahaha ooh jag blir så stolt att du vart på festival ;D

2007-01-20 @ 17:02:49
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: Celly

ÅÅh vad roligt =D bra att dina boys tar hand om dig XD Det måste ha vart riktigt kul att ha gått där

2007-01-22 @ 08:46:00
Postat av: TOVE

Ååååh, gud vad avundsjuk jag blir. JAG VILL OCKSÅ SE MY CHEMICAL ROMANCE!!!! Jag älskar ju dom.

2007-01-22 @ 08:46:15
URL: http://t900918.blogg.se
Postat av: Antonio

Very nice site! Good work. http://www.sessit.port5.com

2007-02-27 @ 19:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback