Tipsy

globe

Igar var det dags. Globe Bar here I come! Jag hade verkligen ingen aning om hur det skulle vara att jobba dar eller vad jag skulle fa gora. Jag visste bara att jag skulle vara dar klockan 8. Nar jag kom dit fick jag traffa alla som jobbade dar och alla var verkligen asschyssta mot mig! Jag fick en snygg troja som det star Jim Bean pa ena armen och sen visa dem mig runt i baren. Sen var det bara att kora igang!

I borjan var jag verkligen en noob. Vadda jag har verkligen ingen koll pa drinkar och dem har ingen lista pa vad som ska va i sa man var tvungen att chansa lite ibland nastan haha. Nej men det ar inte sa svart som man kan tro. Oftast sa ar det ju faktiskt det i som drinken heter, typ Rum and Coke, da ar det bara att halla i lite Rum och sen cola. Flaskorna i baren har en speciell kork pa sig som gor att ratt mangd kommer ut, valdigt smidigt. Efter ett tag lyckades man faktiskt komma in i jobbet riktigt bra, det svaraste var bara att hora va folk sa ibland. Musiken ar ju ganska hog och sen har vissa folk jattekonstiga dialekter. Men det ar bara att le och se glad ut sa kan dem inte bli sura hehe. Sa man behovde ingen lincens eller natt for att jobba i en bar har, ganska kul. En del av charmen med Nya Zealand! I Sverige maste man ju nastan ha en examen for att jobba pa ICA.

Dem jag jobba me va lika gamla. Rob var en cool kille fran London, han var lika gammal som mig. Sen var det Becks, som ar barmanager. Och sen jobba jag me en tjej som heter Vecks och hon kom fran Wales. Hon var sa sot och snall, synd bara att hon skulle sluta jobba pa fredag. Hon beratta att hon har 3 jobb! Jag kan verkligen forsta hur hon har det nar jag tanker pa hur jag hade det i somras och det var anda bara 2 jobb jag hade. Men kvallen gick bra forutom att jag nastan raka spilla en drink over bossens polare!!!! Fy fan va pinsamt det var, har aldrig skamts sa mycket pa lange! Han skratta och gav mig dricks. Tur det!

Slutade jobba vid 4 pa morgonen sa man var lite trott nar man kom tillbaka till hostelet. Men jag ska i alla fall fa komma tillbaka och jobba mer, skriva pa natt kontrakt. Hoppas det inte ar sa att man maste jobba mer an 2 manader. Jag ska ju dra i mitten av april! Aja det ordnar sig. Jag jobbar inte for pengarna direkt utan mest for att ha nagot att gora. Blir sa trakigt att bara traska runt for sig sjalv pa dagarna.

Nu ska jag kopa en kaffe, yum yum yum!

Kommentarer
Postat av: Lin

hey my little bargirl!
roligt att du fick jobbet, du är ju otrolig, fan vilken tur du har! kanske ska åka till N.Z, för här finns det ju inget förutom mcdonald's liksom, hahaha. har nog ganska mkt jobb i mars och sen i sommar hos petra iaf, förhoppningsvis.
saknar dej som en vildhäst saknar sin frihet när den blivit tillfångatagen! puss&kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback