Riders of Rohan

Nu ar vi i Queenstown, bungyjumpens hemstad. Krille har sammanlagt hoppat 3 bungyjump och 2 canyonswings, han har helt freakat ut. Det mest extrema jag gjorde i Queenstown var en 3,5 timmes ridtur ute bland bergen! Per och Robert blev medtvingade av mig och dem klarade sig riktigt bra. Hasten jag red hette Ned och han var en stjarna fran Sagan om Ringen! Eller han var mer en statist och dem hade valt han for hans morka farg gjorde att han smalte in bra i bakgrunden och huvudrollsinnehavarnas hastar framhavdes mer. Vilka vyer vi fick se pa turen! Bland annat Dimmiga bergen fran Sagan om Ringen och sa kunde vi se stallet dar Boromir dog. Vi red runt i skogar, galopperade upp pa ett stort berg med vacker utsikt, red runt i sma backar och pa oppna slatter. Det va ett tag sen man red men det gick battre an vantat. Jag galoppera ivag sjalv pa Ned men han javlades med mig som fan! Nar man fatt upp farten hoppa han helt plotsligt at sidan, in skogen och gjorde en tvarbromsning sa man var verkligen tvungen att va pa helspann. Trodde jag skulle ramla av och do ett x antal ganger men man ska ju inte ge upp. Efter lite utskallningar och en tradgren som fick agera som spo blev han lydig tillslut och vi galoppera runt ganska smooth. Troode jag skulle ha feting traningsverk idag men jag har knappt nan alls, helt otroligt. Jag hade berett mig pa en dag full av lidelse men I guess I'm lucky :)

Idag ska vi aka 5 timmar i Lucy var nya hyrbil, aven kallad Sugarmama for hon ar sa stor och hon ser aven rik ut. Vi ska till Milford Sounds som ska vara ett av de vackraste stallena i Nya Zealand, sa jag hade tankt paddla lite kayak dar. Yeeeah.

hastar2
Jag och min hast Ned, sjarnan fran Sagan om Ringen! Jag ser sa Pro ut.

hastar1
Robert red framfor mig och Per red framfor han. Dem var sa duktiga och sota nar dem red omkring.

Kommentarer
Postat av: Tammy

ååh jag hade velat vara med på ridturen so bad. Jag älskar att plocka trädgrenar och använda som spö, hah!
Hindra per från att rulla i en boll, verkar livsfarligt!!!
puss puss från ditt grodlår

2007-02-07 @ 09:24:33
Postat av: lovisa

fick du med alla utom krille på ridturen ?! good for you ! du måste svara på mitt mail och berätta hur det blev med "ringa till hostel" grejen =) aaargh kollade på alla nya bilder i resedagboken och fuck vad mysigt ni verkar ha ;D grejt att ni hittat en ny älskling som kan ersätta bob ;D

Postat av: Anonym

mirre ! tid för lite uppdateringar och att du svarar på mitt mail tycker jag =)=)

2007-02-12 @ 11:25:29
Postat av: lovisan

föregående inlägg var från mig =)

2007-02-12 @ 11:25:49
URL: http://loisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback