Me vs. Auckland

Ensam. Alone. Solo.

Det har nastan gatt exakt 24 timmar sedan mina alskade vanner lamnade mig ensam kvar. Nar dem hoppade in i shufflebussen pavag mot flygplatsen blev det ett hastigt forval med lite tafatta kramar och pussar. Allt gick sa fort sa man hann inte kanna sa mycket, det ar forst nu man faktiskt inser att.... (Precis dar far jag upp ett meddelande nere i hoger ruta att tammybene skickat ett mail. Rubriken sager nog allt: jag ar cpfull. Jag forsoker skriva ett sentimentalt blogg inlagg men nu ar allt forstort! Fick ett skrattanfall av min systers desperata fyllemail och nu sitter jag med ett stort smile pa lapparna. Min syster ar galen. Anyways, back to basics.)

...man faktiskt ar helt ensam och att man saknar dem runt sig. Men som Krille sa till mig, "Klart du klarar dig! Du ar en Bene, ni ar starka!" Hahah, japp faktiskt, stammer bra. (Nu borja en kille brevid mig gora konstiga ljud och det ser ut som han laggar. Han satt bara och nicka frenetiskt me huvudet och gjorde ett speciellt ljud till. An en gang nar jag nastan kommit tillbaka till mitt sentimentala tillstand blir det raserat. Jag sitter och garvar.)

Det forsta jag gjorde helt sjalv var att ga till Fat Camel  (hostelet jag bor pa) och sova. Kvallen innan blev ganska sen, eller tidig kanske man ska saga. Vi gick och kopte kex och ost, lite billigt skitvin och satt och prata till fyra pa morgonen. Det var kul att sitta och prata om allt vi gjort, vi har vart med om en hel del tillsammans! Nu ar det en ny del av resan, att vara ensam.

Det ar blandade kanslor att vara ensam. Var ganska nervos forst men nu kanns det som allt borjar ordna sig. Igar jobbade jag faktiskt pa Fat Camel. Jag stadade toaletter, glamorost varre. Fat Camel har 6 vaningar och alla toaletter skulle stadas. Som tur ar stadas dem varje natt. Jag borjade klockan 10 pa kvallen, sa dem hinner inte bli sa smutsiga. Hostelet ar uppbyggt som studentbostader, med fler lagenheter som delar kok och toalett. Jag hade inte fatt nagra instruktioner direkt utan en tjej i receptionen visade mig stadrummet och sa att det var bara att hugga in. Kul.

Tog den stora hinken me vatten och skurborste, en liten korg med trasor och spraymedel och hogg in. En sak som ingen tankt pa och som faktiskt ar ganska intressant, att stada toaletter pa ett hostel ar perfekt om man vill fa ragg. Pa exakt varje vaning var det nan kille som helt plotsligt var jatteintresserad av stadning och ville prata med en. En kommentar man fick fran varje vaning var "Vilken del av Tyskland kommer du ifran?" Va fan Tyskland! Ewww! Sen var det aven, "Hahahaha, hur kan du jobba sahar sent. Det ar ju helt galet!"

En kille hade brant sig i ogat med en cigarett, smidigt. Ett annat rum var fullsatt me fulla amerikanarna som sa att jag var skitbra pa att stada och att deras toaletter var bast pa hela hostelet. Sen ville dem bjuda pa te och fragade om jag ville ha en eller tva bitar socker i. Nar jag var pa den vaningen kom det en kille som hade jobbat med det jag skulle gora tidigare och visa mig lite vad jag skulle gora. Amerikanarna borja skrika om att jag borde fa hojd lon.
Amerikanarna: "She's fucking good, she should get a raise! Shes much better than the last guy!"
Killen som hjalpte mig: "What the fuck, I was the last guy!"

En annan vaning var det en kille som var intresserad av svenska traditioner. Midsommar verkade jatteintressant nar jag beratta att vi sop oss fulla som fan och dansa runt en stang kladd me blommor och lov. En anna vaning var det en kille som var sa snall och oppna dorren till en nar man kom med stadgrejer. Vilken gentleman. Folk ville nastan hjalpa en att stada! Vem fan vill stada toaletter mitt i natten.

Anyways, klockan 1 var jag klar me helvetet. Bestamde mig for att aldrig gora det har igen, ska ga ner till hostelet och saga det nu. Hoppas dem inte blir sura!

Ja juste, som jag skrivit tidigare! Pa Globe Bar sokte dem folk och det var nagra snalla israeliska tjejer pa hostelet som pusha mig att ga dit och soka sa jag gick dit, lite nervos. Tjejerna tyckte jag va sot som va nervos och sa till mig att tanka att Globe behover mig mer an jag behover dem, och det kandes faktiskt bra att tanka sa. Nar jag kom dit fick jag fylla i en lapp och sen var det klart. Killen som jobbade verkade skitglad och fraga om jag kunde komma pa mandag pa trial! Jag kommer garanterat fa jobbet me mina skills! Jag ska bli bartender! Eller jag lovar jag far jobba som en diskplockare men va fan, det ar latt battre an att skura toaletter och det ar mycket battre betalt. Ska bli riktigt kul!

Efter att ha sokt jobbet pa Globe gick jag upp till Auckland City Backpackers, hostelet dar Charles jobba. Visste inte om han jobba eller inte men det gjorde han. I hissen pavag upp kunde jag hora Hajen-musiken spelas i huvudet haha. Det var faktiskt kul att heja pa han! Egentligen borde jag kanske vara lite sur pa han eller natt men jag orkar inte med sant dar. Vi bestamde att vi skulle ses dagen efter sa jag traffa han tidigare idag innan han skulle jobba. Vi gick och skamta, no hard feelings.

Japp, sa allt ar faktiskt riktigt bra! Ska forsoka lara kanna lite folk pa hostelet sa man far lite andra kompisar. Skulle va kul me lite tjejkompisar for omvacklingens skull.

Nu ska jag ner till hostelet, tacka nej till helvetes toa jobbet och sen ga och kopa en flat white pa ett nytt favorit cafe och sen ga och lagga mig i Albert Park och lasa i en bok. Chio!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, Miranda skrubba toaletter... Det är en syn jag aldrig trodde skulle hända! Vore kul och se det :D Det kan jag säga att det skulle jag ALDRIG i hela mitt liv göra! Usch! Men du är ju lite speciell ;) nu är det bara typ 2 månader kvar innan du kommer hem, TJOOOHOOO! Och om 3½ månad typ är det JUSTIN :) puss!

2007-02-25 @ 10:46:18
Postat av: Tammy

hahaha åh mitt mail var det bästa jag gjort! Lite stolt faktiskt. Du ser, det är ingen idé att va depiig och sentimental, du blir bara avbruten av skratt, det är ett väldigt positivt tecken! O förresten var det inte dom som lämnade dig, du valde själv att va kvar ;)

Postat av: Anonym

Haha fan de verkar ga riktigt bra for dig, keep up the good work.
Sjalv ar jag full som fan just nu, haha vi har det bra ocksa :P skulle inte ha druckit sa mycket ol men nu ar det for sent :P

Men hoppas allt gar bra pa Globe, ja tror hart pa dig, du ar den tuffaste bruden jag kanner, svik inte mig.
KRAM!

2007-02-27 @ 16:48:39
URL: http://krajli.blogg.se
Postat av: Kristoffer M

Haha fan de verkar ga riktigt bra for dig, keep up the good work.
Sjalv ar jag full som fan just nu, haha vi har det bra ocksa :P skulle inte ha druckit sa mycket ol men nu ar det for sent :P

Men hoppas allt gar bra pa Globe, ja tror hart pa dig, du ar den tuffaste bruden jag kanner, svik inte mig.
KRAM!

2007-02-27 @ 16:48:47
URL: http://krajli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback