Get the cool sunshine

Nu ar jag i Christchurch men innan dess var vi i Nelson, lamna tillbaka bilen, fick sova i en mysko tipi och traffa pa varan favorit tysk, noooooot. Efter lite besvar fick vi i alla fall ett eget rum pa vart absoluta favorit hostel i NZ, Paradiso Hostel och vi var sa glada!

Innan jag stack ivag pa resan kommer jag ihag hur jag suttit och kollat pa bilder fran NZ och dromt mig ivag. En av dessa var att paddla kayak pa helklart, turkost vatten vid vackra vita berg. Nu har jag gjort det!

Vi boka in oss pa en halvdag ute pa havet vid naturreservatet Abel Tasman. Dagen borjade med en genomgang vad man ska gora om man valter och hur man paddlar och sadar. Vi var ju pro redan eftersom vi paddlat lite uppe i Bay of Islands sa vi hade inga problem direkt. Vi strunta i att hyra nagon guide sa vi fick paddla runt helt sjalva ute bland oarna. Det var en grym upplevelse, man kande sig fri dar ute pa vattnet! Tur med vadret hade vi ocksa, det var soligt och knappt nagot moln pa himlen. Jag satt langst fram i min kayak och jag fick vara kapten och Krille var min kassa styrman. Han va verkligen samst.

Forst paddla vi ut till en o dar det fanns en fin liten strand som vi stanna pa och at varan matsack som bestod av nagra slemmiga dubbelmackor och lite kakor. Forst var vi nastan helt sjalva pa stranden, men efter ett tag kom sex andra kayaker in och tva katamaraner och den ensliga stranden forvandlades snabbt till en enda stor turistattraktion sa vi hoppa ner i kayakerna och forsvann illa kvickt. Vi paddlade vidare och sag lite coola faglar sitta och chilla pa stenar, men man var nastan lite radd att dem skulle attackera en eller atminstande skita ner en! Krille har redan blivit nerskiten tva ganger och jag en gang!!! Efter den handelsen har jag skapat en stor fobi for fiskmasar, speciellt nar dem flyger i stora klungor. Ser jag en fiskmas borjar hjartat sla snabbare och jag far angestattacker! Okej, det var att overdriva men jag ar fan radd for dem.

Efter lite flitigt paddlande sa sag vi faktiskt salar. Dem lat jatteroligt och var inte ett dugg radda for oss. Det var en stor sal som lag och sola pa stranden och vi kunde komma ganska nara den, ungefar 3 meter ifran den. Den sag sa sot ut! Vi paddlade vidare, kollade in lite fina strander och hitta en strand dar det bara var ett par pa sa dar at vi resten av var mat och lag och sola ett tag. Sen akte vi hem och vi hade medvind vilket var riktigt skont! Man var ganska trott i axlarna och armarna efter en hel dags paddlande. Dagen kudne itne ha blivit battre! Jag har blvit lite inne nu pa det har med att paddla kayak. I sommar nar jag kommer hem ska jag nog kolla upp lite schyssta floder hemma i Sverige man kan paddla loss pa. Whee.


cookie time
Har softar jag i solen pa varan andra paus och ater pa lite chocolate fudge brownie cookie.


bikini poser
Jag ar en bikini poser och Krille ar stord


kayak robert och per



















Per och Robert paddlar och forsoker se coola ut.

salen
Har var en sal som lag och sola! Such a cutiepie.

per och robert sal
Har ar vi pa saljakt. Vi hitta 3 stycken totalt!


kayak skogen
Robert och Per pa langt avstand. Vackert vackert vackert!!!

Kommentarer
Postat av: Tammy

Fan vad härligt det låter! Svara på mitt cepiga sms din usling! :D

2007-02-19 @ 11:07:39
Postat av: Celly

Ååh vad härligt det låter _

2007-02-19 @ 12:06:56
Postat av: Maarten *rushuna*

Dont know what it says !!!
but i know its good =)

have alot more fun miranda =0
2morrow (20feb) is my birthday, if you read this, please think of me in the nice place you are =)

again, have alot more fun, and keep posting Pictures !

-Yours Truely
-Maarten van Wijnen
-*Rushuna*

2007-02-19 @ 16:12:30
Postat av: Myy

Åh älskling va dunderbart det låter! Jag vill följa med dig och kajaka men ja är sämst!!

2007-02-19 @ 17:38:41
Postat av: lovisan

vem fan är det som har skrivit till dig på engelska ? stört. haha. fan vad underbart du verkar ha det. fuck vad jag är avundsjuk. jag funderar seriöst på att hoppa av och dra iväg och möta upp di i auckland. haha

Postat av: hardware

Cool site. Thanks!

2007-05-14 @ 02:17:48
URL: http://sghwacif.tripod.com/
Postat av: Anonym

Cool site. Thanks!

2007-05-14 @ 07:20:06
URL: http://hometown.aol.com/oingsafifi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback