Can I take your picture?

Nu ar det bara nan vecka kvar sa ar jag hemma igen. Hemma i Sverige i mitt roda lilla hus, hemma i min sang och mitt rum med oranga tapeter. Jag undrar hur allt ser ut dar hemma. Jag har hort om stora bravader om en viss kaffemaskin sa det ska bli trevligt att traffa han. Fan vad det kanns overkligt. For nan manad sen langtade jag nastan hem men nu vet jag inte langre. Skulle kunna stanna har langre faktiskt! Men det ar val lite som att leva i en dromvarld kanske. Verkligheten tranger pa och man kan inte undvika det. Men jag har bestamt mig for att efter sommaren i Sverige sa ska jag aka till Australien och jag ska ta me mig syrran, lovisa och kussen forhoppningsvis! Hjalp jag maste packa vaskan imorrn....nar gar flyget till Bangkok?? Jag kanner mig helt oengagerad att borja planera min flygfard till Bangkok. Jag alskar Bangkok sa det ska bli skitkul att aka dit men anda, fan va sorgligt. Borja nastan grina igar nar jag tankte pa att jag faktiskt ska dra harifran och sist jag grina var nog....kommer inte ens ihag, forra aret nangang!

But all good things comes to an end....

Tittade lite pa bilderna i kameran igar och jag maste ladda upp en massa roliga kort! Ni far se resten sen nar jag kommer hem, 1 maj!!!



image105
Lilla Chania och Jag! Hon ar Charles systerdotter och hon ar saaaaaa sot!!! Man far alltid en puss nar man ser henne. Jag och Charles brukar va barnvakter ibland till henne och hennes storasyster som ar 3 ar nu.

         

Forsta bilden ar pa Charles nere vid The Viaduct, alltsa nere vid hamnen i Auckland. Han holl pa att skramma livet ur mig under hela tiden vi var dar for vi satt pa kanten pa kajen kan man saga och han holl typ pa att larva sig och latsades ramla ner hela tiden och jag gick pa det varenda gang..

Andra bilden ar pa Kirsty, jag och Charlotta nar vi ar pa Rugby!! Wheee det var kul! Handen Kirsty haller i holl vi pa att sla alla i huvudet med och vi starta varsta kriget me folk i publiken. Eller vi kande dem typ, dem stannade pa ACB. Rubgy killarna var heta men fick ingen bra bild, damnit.

Tredje bilden ar Jag och Martin, min absoluta favorit bouncer. Han ar alltid sa glad och han och jag har alltid kul pa mina raster. Han brukar sta och dansa vid dorren nar inga folk star i kon, men sa fort det kommer nan blir han helt plotsligt supercool, haha. Han tycker att jag ska gifta mig me han sa jag kan stanna i Nya Zealand resten av livet. Ehehe njaeee......

Fjarde bilden ar pa Dan, Raj, Jason, Charlotta och jag nar vi hade vunnit regatta boat tavlingen och vi overtalade Jason att ta med oss till en japansk restaurang. Det var latt det godaste jag atit pa lange!!! Japansk mat is da shit!

image110
Kirsty, Jag och Charlotta, precis efter vi alla hoppat bungyjump!!! Hade vart kul att gora det igen, ar liiiite lite avundsjuk pa Krille som faktiskt hoppade Nevis Jump som ar 134m hogt!!! Tror inte jag hade pallat, hahaha. Men alla borde faktiskt hoppa bungy, det ar sa jakla coolt!

image112
Mats, Sonia, Kirsty, Charlotta och jag sitter och chillar i Balcony Bar som ar ACBs egna lilla bar kan man saga. Sonia ar en av mina bar managers och hon ar latt den basta! Hon ger en alltid dricka och ar alltid sa snall och sot. Hon ar varldens sotaste lilla bebis som heter Hunter och hennes boyfriend ar bast pa att laga mat. Han heter Duane och jobbar i Balcony Bar. Jag och Charlotta gar jamt dit och hanger me han och tvingar han laga mat at oss, hehehe. I like this picture.

     

Forsta bilden ar Kirsty, Naomi och shit jag har glomt vad tredje tjejen heter, men dem ar mina room mates fran Fat Camel! Naomi ar en galen tjej som alltid ar kul att skvallra med och bara snacka massa skit.

Andra bilden, har ar jag full som en kastrull (haha lovisa) och det ar inte mitt fel utan Skippys fel! Han jobbade i baren da vi var dar och gjorda massa drinkar skitbilligt. Sa gott! Men iallafall, jag tyckte jag var cool och ville ta ett kort me Chris en av vara bouncers. Han ar en rolig filur (alskar det ordet), han sager inte mycket men han ler alltid!

Tredje kortet ar fran pasken nar jag, Tom, Rob, Anton och hans flickvan Dee var pa rave i St James. Det var en sjukt stor lokal! Det var ungefar 10 olika dansgolv med Drum n Bass, Trance, Techno, ja lite allt mojligt. Vart favorit stalle var saklart Drum n Bass rummet och det var packat. Har aldrig dansat sa lange! Gick hem runt 5-6 pa morgonen och jag hade bara dansat hela natten!!

Fjarde bilden ar pa mina gullungar i baren, Tom, Charlotta och Anton. Ah kommer sakna dem sa mycket nar jag drar :(

image117
Charles den galningen klattrade ut pa nagra javla bildack och ville absolut att jag skulle ta kort pa han och solnedgangen. Jag trodde han skulle do och tog ett kort snabbt sa han skulle komma tillbaka till fast mark igen. Hahaha, det ar sa jakla kul, jag har lart Charles att rakna till hundra pa svenska och han kan till och med klockan!? Det ar skitkul, han ar faktiskt duktig. Men det beror ju helt pa lararen : )  Mitt nasta projekt ar att lara han veckodagarna och sen alla manaderna.



Kommentarer
Postat av: Tammy

underbara bilder!!! snart tisdag <3

2007-04-24 @ 13:33:19
Postat av: lovisan

oh honney ! ah jag saknar dig som fan nu. ska bli så mysigt att få träffa dig. Men jag har en både skitkul och rätt tråkig sak att berätta. drar till cypern på måndag och kommer inte hem förrän 14 maj. Så jag måste vänta 2 veckor med att få träffa dig. vilket suger dase. men så fort jag kommer hem så tycker jag att vi kör en liten födelsedagstjejfest med dig kombinerat med reunion.

Postat av: Lin

snart miropie, snaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart!

2007-04-28 @ 11:12:21
URL: http://linopie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback