Everything about everything

Jag har ett halleluja moment har ute pa landet, var schyssta bonde har fixat fram en dator och vi har lyckats fixa internet pa den! Vilken lycka! Storre lycka an att plocka ett trad dar det inte finns nagra applen pa. Vara dagar bestar av att plocka applen. Nar jag inte plockar applen tanker jag anda pa applen och innan jag somnar ser jag applen framfor mig. Nar jag sover drommer jag om applen. Man kan val saga att jag inte ar sa sugen pa appelpaj. Dagarna gar iallafall ganska fort och vi har kul trots vara polackloner. Eller dem ar nog mer som thailoner.  Vi har roliga konversationer iallafall som oftast bestar av att reta Krille, hora pa Krilles beannelser "Det ar faktiskt ganska trevligt nar tanterna pa Ica smiskar en pa stjarten" och hans kassa skamt "En gurka och en mayonaiseburk ska ga over vagen och da blir dem pakorda. Gurkan sager till Mayonaiseburken, -Nu blev vi allt gurkmayonaise!" Humor pa hog niva.

Vi bor valdigt mysigt. Var lilla bach ar omgiven av hoga kullar a la lord of the ring style och pa kvallen nar det ar morkt kan man se sjukt mycket stjarnor! Man kan se delar av Karlavagnen, grym upplevelse. En annan grym upplevelse var i helgen da vi akte in till city och sag pa nya Bond filmen. Maste erkanna att jag var tveksam om den nya Bond killen Daniel Craig skulle halla mattet men det kan man latt saga att han gjorde...och mer dar till!!! Upplevelsen nar vi skulle aka hem var aven den ganska kul. Jag skulle kora hem sa jag satte dar fram, satte pa lysena (trodde jag) och sen korde jag hemmat. Efter cirka 3 minuter sa blandas jag av blaljus i backspeglarna och jag trodde jag skulle do av skrack. Forst tankte jag att dem inte va efter mig sa jag la mig lite vid sidan och sen sakta dem ocksa in! Da blev jag nervos gar inte att beskriva haha. Jag stanna bilen och tankte nu kommer dem me handbojorna och tar in mig i en cell for att jag kort pa natt konstigt satt, for fort eller att jag ar en efterlyst brottsling som har en reward pa huvudet. Polismannen narmar sig sakta min sida av bilen och pulsen ar riktigt hog. Jag oppna dorren och satte pa mig natt halvdant leende och polismannen tyckte det nog va ganska kul. Han fraga mig om jag visste att jag kort utan lyset pa hahahahaha. Lattnaden var enorm och polisen var snall mot mig. Han sa att det va bast att satta pa lysena for det kunde vara farligt att kora nar det ar morkt. No shit. Jag fick iallafall ge han korkortet som blev godkant och sen onska han oss en trevlig kvall. Jag fick ett hysteriskt skrattanfall och tankte tillbaka pa dem gangerna hemma i Sverige da jag onskat att jag blivit stoppad av en polis bara darfor att visa att jag ar oskyldig! Men det var ganska kul, forsta gangen man blir stoppad av polisen sa hander det i Nya Zeeland av alla stallen.

Vart storsta bekymmer for tillafallet ar fragan, vart fan ska vi fira jul nanstansoch hur ska vi fira det? Vore schysst att sitta pa en strand och ata kottbullar och allt det dar men man far se vad som hander. Det blir nog iaf att aka till Auckland! Ska bli kul, Charles har lovat att lara mig Haka dansen, det ar en speciell dans som typ alla i Nya Zeeland kan dansa, det ar nan slags krigsdans som ska skramma motstandarna, Innan en rugbymatch brukar dem dansa den och det ar faktiskt valdigt coolt att se. Jag vann ett vad med han sa det ar darfor jag tvingar han att lara mig mohahaha.

Ah juste, fyllde 20 ar ocksa sa nu ar man gammal! Far nastan aldersnoja. Men jag hade grymt kul! Ni kan lasa mer om det pa resdagboken hehe. Nu ska jag kolla lite pa tv och snart ga och lagga mig. Mina ben gor asont efter ett hart traningspass jag gjorde efter jobbet, usch.

So long amigos!


Auckland

Auckland City. Har ska Krille snart hoppa bungyjump fran en hog bro och jag passade pa att ta lite bilder medan han va nervos.

20 ar
Har posar jag pa min fodelsedag i min nya klanning jag kopte till mig sjalv i fodelsedagspresent! Det ar sa kul att kopa presenter till sig sjalv, spela roll om man vet vad som ar i paketet liksom?

Charles
Detta ar my Kiwiboy Charles! Maste ta lite mer sa ni far se han utan glasses.

Charles gul
Ok den har bilden var val inte sa jattebra men jag var full och klockan var 5 pa morgonen, man kan inte begara sa mycket da

bob
Grabbarna posar framfor varan nya kamrat, Bob. En riktig skonhet! Han borja sjunga (plinga) nar man kor i over 105km/h ganska gulligt. Han blir helt vild.

Soccergirl
Var forsta lordag efter jobbet spelade vi en fotbollsmatch mot natt korplag fran trakten och jag var en riktig stjarna pa mitten. Helt klart Beckhamklass pa min insats.

Var bach
Har ar var lilla stuga, observera manen i vanstra ovre hornet! Hur mysigt som helst.

Mer bilder kommer fran grabbarnas kameror! Yattaaaaaa!



Kommentarer
Postat av: lovisan

åååh ! äntligen några livstecken från dig !! aargh det verkar galet mysigt att leva som ni gör. I'm sooooo fucking jelous. det blir LÄTT nya zeeland nästa för mig när jag äntligen blir av med skolskiten. kiwiboyen verkar för övrig galet het. Jag älskar hans hår !!!! KÄRLEK KÄRLEK KÄRLEK från kalla fula omåttligt booooring Sweden.

Postat av: TOVE

ÅH VILKEN GORGEOUS KLÄNNING!
Jag vill också vara i solen. Här i Stockholm pissar regnet och himlen har inte en tanke på snö.
poes

2006-12-11 @ 23:01:53
URL: http://t900918.blogg.se
Postat av: You know you love me

MIRANDA!

VAD snygg du är! So is the Kiwiboy!

Ni verkar ha det underbart mysigt! Jag vill också!

2006-12-11 @ 23:07:21
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: You know you love me

MIRANDA!

VAD snygg du är! So is the Kiwiboy!

Ni verkar ha det underbart mysigt! Jag vill också!

2006-12-11 @ 23:25:10
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: Tammy

Jag älskar din klänning, dina heta korsnässhorts på fotbollen, charles och den underbara bilen som piper! Jag hade dött av skräck om jag blivit stoppad av polisen i NZ. Jag, lotta o sony hade nyss kuddkrig ute på gatan som slutade med att sony föll pladask ner på rumpan på asfalten, sjukt kul.
Hälsa alla från mig och ha så kul med äpplena älskling ;) PUSSS

2006-12-12 @ 00:32:31
URL: http://tammy.blogg.se
Postat av: lovisan

hallo ! men jag har ju skickat värsta långa mailet till dig ! var jättebesviken att du aldrig svarade !! får skicka ett till.! LOVE

2006-12-12 @ 10:00:56
URL: http://loisan.blogg.se
Postat av: lovisan

hallo ! men jag har ju skickat värsta långa mailet till dig ! var jättebesviken att du aldrig svarade !! får skicka ett till.! LOVE

2006-12-12 @ 10:01:14
URL: http://loisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback