Jag ar en galen manniska

I sondags hoppade jag bungyjump! Jag ar helt galen jag vet men det var helt underbart!!!!!

Jag var inte ett dugg nervos pa morgonen nar jag vaknade. Charlotta, Mats och Kirsty kom till Fat Camel och sen akte vi med en shuttle till Harbour Bridge, stallet dar man hoppar ifran. Vi fick satta pa oss massa selen och dem satte dem kors och tvars. Sen fick jag och Kirsty varsinna stinkande skor att satta pa oss for vi hade bara flipflops pa oss, eller jandals som flipflops heter har i Nya Zealand. Vadret var soligt och varmt men det blaste en del nar vi brojade var lilla promenad ut till plattformen dar man hoppar ifran. Man kom hogre och hogre upp men jag var anda inte ett dugg nervos! Weird. Nar vi kommer upp dit sa jobbar Devon, varan polare, och sager att vi sjalvklart ska dyka ner i vattnet. "Alla som hoppar gratis ska ner i vattnet" skrek han och fick ett lomsk litet smile pa lapparna och kollade pa oss. Alla vi var typ, "eeeeh njaaeeee.....scary!!" Det var folk som hoppa innan oss och vi blev alltid lika radda nar nagon hoppa ner, Charlotta med sin finska dialekt "Herregu herreguuu". Jag var iallafall forst med att hoppa, sa jag satte mig i en av stolarna man sitter i innan man ska hoppa och dem spannde fast grejer runt fotterna. Dem borja spela Wolfmother med Woman och da blev man peppad som fan!! Kirsty holl min hand och gav mig en puss pa kinden innan jag skulle hoppa, hon ar for gullig haha. Sen nar det val var dags for hoppet freaka jag ut totalt. Jag stod dar pa kanten och kolla ner i vattnet och fick varsta paniken. Jag krama Devons t-shirt krampaktig och var typ "I cant do it, aaaaaah, I can't do it!" Men han sa typ klart du ska gora det och borja rakna ner. Nar han borja rakna ner sa fick jag bara nan instinkt i huvudet att jag ska hoppa sa utan att jag tankte pa det dok jag ner dar i havet! Helt plotsligt foll man ner, jag kommer ihag hur man sag havet komma narmre och narme och sen helt plotsligt ar man dar nere i vattnet. Jag doppa mig anda till midjan. Sen var det upp igen, ner en liten bit, upp, ner, upp, ner, sen till slut upp till plattformen. Nar jag val kom upp var jag blot och hade varldens sjukaste min och mina fingrar var helt stela, jag kunde inte rora dem! Jag tror det beror pa allt adrenalin kroppen sprutar ut, men jag kunde kanna hur dem pumpade. Men efter nagra sekunder var jag normal, jag tror folk blev lite radda att jag blivit forlamad i handerna eller natt haha, dem sag lite fundersamma ut. Men nar jag kom upp sen kande jag mig bast i varlden!

Sa nu har jag gjort allt, Skydive, Skytowerjump, Bungyjump! Whoooohooooo!! Yattaaaaaa!!!!!

Gardagen var betydligt lugnare. Jag, Charlotta och hennes boyfriend Mats traffades for att ata lite lunch. Duane, en annan av vara poalre fran Globe, jobbade den dagen i Balcony Bar som ar Auckland Central Backpackers egna lilla bar, sa vi bestamde oss for att ga dit. Charles jobbade i receptionen sa jag snodde ett par nycklar fran han och akte upp dit. Balcony bar ar sa mysigt, synd att vi inte gatt dit oftare. Och oh my god, Duane var bast pa att laga mat!! Och han var sa sot, vi fick allt gratis! Sa han gjorde varldens godaste lunch, alltsa hela dagen igar tankte jag pa lunchen och nu tanker jag fortfarande pa den. Det var kyckling, biff, sallad och lite vitloksbrod till. Sen fick vi gratis drinkar hela dagen, jag drack natt asgott, nan Margaritaaktig grej, smakade jordgubb. Vi stannade dar uppe hela dagen tills dem stangde! Charles kom upp lite da och da och utmanade mig pa Pinball game och jag vann saklart thihihi. Sen skulle jag borja jobba klockan 10, jag var typ full, braaaaa. Vi gick ner till Globe nar Balcony Bar stangde, runt 8, sen drack jag bara vatten. Jag hallde i mig glas efter glas, vill ju inte komma packad till jobbet direkt! Men om jag hade vart packad hade ingen brytt sig, det ar inte forsta gangen nan kommer dit full. Men sen jobbade jag, kvallen gick bra. Det var nagra som trodde jag hette Jim Beam bara for att jag hade en skjorta pa mig dar det ar Jim Beam loggon pa (for er som inte vet ar Jim Beam Bourbon Whisky) sa dem skrek "Jim! Jim!! Give us drinks!!" Jag skrek att jag inte hette Jim. Dagen innan var det en brasilanare (saklart) som friade till mig. Hela kvallen satt han dar och bad och bedde, sa att vi kunde bo i ett hus nere vi stranden. Det var sa underhallande. Ond som jag ar, nar han fragade om mitt nummer for 1000000 gangen tog jag fram en lapp och en penna och han fick varldens gladaste smile, jag skrev NO! och gav den till han, hans kompisar borja asgarva och det sag ut som han skulle borja grina. Stackars liten.

Torsdag ar min sista dag pa jobbet, det ar jattesorgligt. Onskar jag kunde stanna langre. Nu ska jag nog inte ens aka till Bali for Krille var tvungen att aka hem, sa jag kommer va ensam i Thailand med!!! Men jag ar van att vara ensam sa det blir inga problem. Jag vet bara inte riktigt vad jag ska gora under min tid i Thailand. Jag vet att Emil ar dar och jag tror Stina och Sofia ar dar fortfarande sa jag kanske kan mota upp me nan av dem. Annars sa kan jag vara ensam, som sagt, jag ar ganska van vid det nu. Fan sag verkligen fram emot Bali men har ingen lust att aka dit sjalv och surfa, kanns inge kul alls. Jag tror bara jag ska aka till nan av oarna och softa. Har inte vart pa Koh Tao an och det ska tydligen vara sa fint dar. Whatever, jag ar ganska impulsiv, fa se vad som hander.

Men pa fredag ska jag ut och festa som faaaaaaaan! Kirsty och Charlotta har sagt att jag ska bli full som en gris, det ska dem se till haha. Oh my god, jag ska sitta pa ett plan i hundra ar efter det, far se hur det gar! Jag har ingen lust att vara bakis direkt. Men om jag dricker massa vatten och ater ordentligt me mat ska det nog inte vara nagra problem. Tror till och med att jag ska skippa att ga och sova. Planet gar 14:00 sa jag aker nog dit runt 10, alla sager att det ar bra att ha 3 timmar pa flygplatsen innan planet gar. Ser fram emot fredagen, kommer bli superkul!!

Glad Pask pa er dar hemma! Massa pussar!!!


Kommentarer
Postat av: Tammy

haha jag får typ adrenalin bara av att läsa det! Såklart du hoppa när dom satte på "woman", jag hade slängt mig ut ;) Sorgligt med sista dagen :/ du ska inte stanna i auckland hela resan ut då?
puss!

Postat av: Lin

håller med tammy, varför stannar du inte i new zealand? skit i thailand, du och jag får åka dit sen nån gång och leva loppan i några månader. ska träffa krille ikväll! jag blev så jävla arg på han först för att han lämnat dej ensam, hahaha, men nu vill jag träffa han, haha :D FY FAN va skönt att du snart är hemma. kan knappt sitta still! PUSS

2007-04-10 @ 17:41:20
URL: http://linopie.blogg.se
Postat av: You know you love me

Ååhhh äkskling du är så häftig att jag har tårar i ögonen! Vi surfar i höst i stälelt <3

2007-04-10 @ 21:41:35
URL: http://murdle.blogg.se
Postat av: lovisan

ah du är så galen ! jag vill också vara lite galnare !

2007-04-12 @ 18:21:45
URL: http://loisan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback